Få flere kunder med Kelkoo

Kelkoo er en af de mest veletablerede spillere indenfor produkt- og prissammenligningssider. Firmaet har nationale sider i en lang række lande, herunder Danmark, England, Belgien, Tyskland, Spanien, Frankrig, Italien, Holland, Norge, Sverige og Rusland. Kelkoo har over 18 års erfaring med online markedsføring og har næsten 80 millioner tilbud på tværs af de lande, Kelkoo er etableret i.

Hos Kelkoo betaler du ved hjælp af CPC (Cost Per Click) og har altså ikke udgifter, hvis forbrugerne ikke klikker sig ind på dine produkter via Kelkoo. Du har mulighed for at betale en minimumspris pr klik eller betale en højere pris og dermed ligge bedre i søgeresultaterne. For mange kunder er det afgørende, at den tjeneste, de bruger til produktsøgning og prissammenligning, er veletableret og velrenommeret. Det er en af grundene til, at du bør have Kelkoo med i dine overvejelser, når du vil annoncere for dine varer online.

 

Brugeranmeldelser

En rigtigt fin feature ved Kelkoo er, at der er brugeranmeldelser af de forskellige varer. Det gør det muligt for forbrugeren at se, hvad andre mener om det samme produkt, og det gør dine produkter mere pålidelige overfor nye kunder. Der er også købeguides til brugerne af hjemmesiden, og det betyder at en køber er sikker på, hvad de kan forvente af det produkt de køber.

Kombinationen af at Kelkoo er en af de ældste tjenester inden for produktsammenligning og den store inddragelse af kunderne betyder, at nye kunder automatisk har større tillid til dine varer og din webshop. Når det gælder internethandel er tillid netop et nøgleord, fordi kunden ikke kan se sælgeren og ikke nødvendigvis kender produktet på forhånd.

 

Nå nye målgrupper

Når du benytter Kelkoo kommer du ud til kunder, du ellers ikke ville være nået ud til. Da Kelkoo er en side, som er kendt verden over, vil du nå ud til en enorm forbrugergruppe, som simpelthen anvender Kelkoo, fordi de har tillid til denne tjeneste. Her leder forbrugeren efter et bestemt produkt og ikke en bestemt shop.

Dit varekatalog i din webshop bliver automatisk synkroniseret med dine annoncer på Kelkoo ved hjælp af product feed også kaldet prisfil på dansk. Du skal altså ikke redigere i produkter via Kelkoo eller kontakte firmaet, når der sker ændringer i dit varekatalog. Det betyder, at din online butik altid er opdateret i forhold til, hvad forbrugeren søger efter. Sikkerhed for at varerne er, hvor de skal være til den rette pris, giver tilfredse kunder, og tilfredse kunder kommer igen.

Da du udelukkende betaler for trafikken – de klik der er på dine produkter – er det en risikofri og meget nem måde at distribuere dine varer. Du kan selv vælge, hvor mange penge du vil betale pr klik og sætte et automatisk budget på CPC, så du ikke pludselig står med en regning, der er større, end du havde forventet. Du sparer mange arbejdstimer på denne måde og behøver ikke at lave store pr- og markedsføringskampagner for at komme ud til kunderne. De finder dig i stedet for.

 

Internationalt udsyn

Kelkoo er særligt interessant i forhold til ikke-danskere, der bor i Danmark enten i en kortere periode eller permanent. Da mange tilrejsende kender Kelkoo, men ikke nødvendigvis de andre prissammenligningssider, vil du få kunder, du har sværere ved at nå ud til via andre danske prissammenligningssider. De relevante målgrupper kan her være forretningsfolk, studerende og andre EU-borgere, der benytter sig af arbejdskraftens fri bevægelighed. Dette aspekt gør Kelkoo helt unik i forhold til de rent danske sider.

Samtidig med at Kelkoo rammer en bredere international målgruppe, er det stadig en specialiseret tjeneste, der har et bestemt formål for forbrugeren. De mennesker, der går ind på siden har til formål at handle, og det giver dig en fordel i forhold til, hvis de tilfældigt fandt dine produkter på en almindelig søgning på internettet. Du får altså en forbrugergruppe med større diversitet i geografisk baggrund samtidig med, at du ved, de er på udkig efter det, du sælger.

 

Kontrol over dine udgifter

Som forhandler har du fuldstændig kontrol over dine udgifter. Ved hjælp af CPC-teknologien er du sikret, at du ikke kommer til at betale for en ydelse, du ikke profiterer på. Når du kun får penge, når en kunde klikker sig ind på dit produkt, ved du, at Kelkoo har en interesse i at lægge dig godt i søgeresultaterne. Du betaler altså ikke for at have en pæn annonce, som ingen opdager er der.

Du bestemmer selv, hvor meget du vil betale for annoncering og over hvor lang en tidsperiode. Det faktum at du selv kan bestemme dit budget, gør Kelkoo meget populær blandt forhandlere, og det gør det lettere for dig at holde styr på forholdet mellem udgifter og indtægter ved finansieringen. Du kan også vælge at opsætte et månedligt budget for din finansiering, hvis det matcher din forretningsstrategi bedre.

 

Detaljeret statistik

På dit online login vil du også kunne se statistikker og se detaljerede resultater på de produkter som du har liggende på Kelkoo. Det betyder blandt andet, at du kan se hvilke af dine varer, der sælger bedst og ligger bedst i søgeresultaterne. Her kan det give mening at investere i at bibeholde og optimere denne placering, da de bedst sælgende produkter vil føre kunden til din hjemmeside, hvor de kan se resten af dit varekatalog.

Du kan se disse detaljerede informationer via dit Merchant Extranet (som er din online konto hos Kelkoo), hvor du også kan se hvilke produkter, der er blevet uploadet, se de individuelle lister og hurtigt finde ud af, hvor du kan optimere dit product feed.

Du kan også holde øje med forholdet mellem klik på dine produkter og reelt salg. Denne mulighed sikrer, at du ved præcis hvad der foregår, og hvad du får for, hvad du betaler. Du kan også spore dine salg via grafer og statistikker på din Merchant Extranet konto. For at være sikker på at det hele fungerer som det skal, kan du endda simulere et køb og opnå samme oplevelse som kunden.

 

Her udmærker Kelkoo sig

Kelkoo udmærker i første omgang ved at være en stor, international side til produkt- og prissammenligning. Tjenestens udbredelse og alder betyder i sig selv, at forbrugerne har høj tillid til de varer, der kommer frem i søgehits. Dine varer og din webshop er altså på forhånd givet en tiltro til, at kunden trygt kan handle hos dig.

Noget af det helt unikke ved Kelkoo er den række af specialiserede analytiske værktøjer, der giver dig et hurtigt overblik og en indsigt i dine kunders adfærd. I vore dage er information guld værd, og de informationer, du kan få om dine kunders adfærd via din Kelkoo konto, giver dig mulighed for at optimere dit salg markant.

 

Hvordan kommer jeg i gang med Kelkoo?

Hvis du har fået blod på tanden og gerne vil prøve at få din webshop og produkter online på Kelkoo, så tilbyder vi følgende muligheder:

 

  1. Du er meget velkommen til at kontakte os og høre om mulighederne for at få hjælp til at komme på Kelkoo i de lande du sælger din produkter til.
  1. Du kan altid selv oprette dig som købmand (Merchant) på Kelkoo og via det følgende link: https://www.kelkoogroup.com/merchants/

 

Kontakt os omkring dine muligheder og lad os analysere hvordan vi bedst kan hjælpe din virksomhed.