Linkbuilding i Japan

Flere og flere danske virksomheder vil styrke deres brand og udvide deres onlinesalg og online tilstedeværelse i Japan.

Linkbuilding in Japan
Japansk linkbuilding

Lad os hjælpe dig med linkbuilding i Japan

Med over 127 millioner forbrugere og verdens 3. største økonomi, så er det klart, at Japan for mange er et attraktivt land at udvide til.
De virksomheder, der har størst succes med at udvide til Japan, er virksomheder, som helt fra dag 1 har sat sig ind i markedet og har valgt den helt rigtige strategi når de skal lancere deres produkt.

Der er ingen tvivl om at med et så stort potentielt marked, er konkurrencen også hård. Dette betyder dog ikke, at det er umuligt.
Du kan få en kæmpe fordel ved at benytte dig af linkbuilding helt fra start. Når man etablerer sig på et nyt marked, kræver det en stor indsats at få kundernes øjne op for, at du overhovedet er til stede, og det er lige netop her, vi sætter ind.

Selvom det med den Økonomiske Partnerskabsaftale fra 2019 mellem EU og Japan er blevet langt nemmere at etablere sig på markedet i Japan og sælge sine produkter, så har du stadig et stort stykke arbejde foran dig.

Vi synes, at du skal koncentrere dig om kernen i din forretning, og så hjælper vi med den rigtige linkbuilding og får dig godt i gang.

Linkbuilding er dit stærkeste værktøj

Når man skal etablere sig på et nyt marked, så er det jo absolut væsentligt at kunderne ved, du er der. Japanerne er i forvejen traditionsrige folk, der faktisk godt kan lide at handle med mennesker. Dette kan godt spænde ben for nethandlen, men samtidig giver det et potentiale for vækst.

Men hvis du ikke markedsfører dig, så ved ingen, at du er der, og dermed bliver dine produkter heller ikke solgt. Linkbuilding laver man for at skabe synlighed.

 

Uanset hvor godt et produkt du har, hvor hurtig og smart din hjemmeside er, så laver du altså ingen salg uden besøgende. Det giver jo sig selv, men alligevel er der mange, der endnu ikke har forstået denne disciplin.

Hvilket jo egentlig er lidt underligt, da ingen nogensinde ville åbne en fysisk forretning uden at sætte et skilt op for at gøre opmærksom på, at forretningen er der. 

Man kan sige, at linkbuilding er en masse små skilte rundt om på nettet, der viser vej til lige netop din forretning. Vi har adgang til et stort netværk af japanske sider af høj kvalitet, så kontakt os med dit behov og lad os tage en dialog.

Professionel linkbuilding giver det bedste resultat

Hvis vi bliver ved metaforen om skilte et øjeblik, så ville du nok heller ikke forvente en millionomsætning i en forretning, hvor du så har lavet et enkelt håndmalet skilt med skæv og utydelig skrift.

Det japanske folk går op i at ting er ordentlige og ser troværdigt ud, derfor er det yderst vigtigt, at din linkbuilding er professionel og kommer fra troværdige sider, som dine forbrugere føler, de kan stole på.

Hvis dine varer har en god kvalitet, så kommer de med tiden til næsten at sælge sig selv, da japanerne går meget op i høj kvalitet.
Så det er faktisk altafgørende, at du kommer rigtig godt fra start og får fat i forbrugerne med det samme. Det er her linkbuilding kommer til at være afgørende i din markedsføringsstrategi, så sørg for at vælge nogle dygtige samarbejdspartnere, der kender markedet og dermed kan lave en god linkbuilding.

E-handlens udfordringer i Japan

Selvom Japans økonomi er stor, og over 86% af brugerne har internetadgang, så halter e-handlen stadig bagefter sammenlignet med andre store lande såsom USA og Kina. Dette skyldes måske japanernes lange tradition for at handle med folk, de har respekt for.
Det kan være svært at skabe en personlig relation over internettet, men når de gode forretningsmetoder og relationer først er etableret, så er mulighederne åbne.

Dertil kommer det, at over halvdelen af Japans befolkning bor i storbyerne eller større byområder centralt i Japan, hvor stort set alt er indenfor rækkevidde og højest et par timer væk.

Dog søger regeringen i Japan at skabe en større forbrugerøkonomi frem for den eksportdrevne økonomi, man har i dag, hvilket vil kunne mærkes på den yngre generation, og dermed ligger der et godt potentiale for vækst i e-handlen.

Danmark har en fordel på det Japanske marked

Danmark og danske varer er i sig selv et stærkt brand i Danmark, måske fordi vores minimalistiske designfilosofier og vores teknologi med fokus på brugeren går godt i hånd med den retning, Japan bevæger sig i.

Danmark bliver i Japan også forbundet med bæredygtighed, hvilket jo længe har givet positiv opmærksomhed, og også fortsat vil være i fokus hos de japanske forbrugere, ligesom vi allerede kender det herhjemmefra. Danmark og Japan fejrede allerede tilbage i 2017 deres 150års jubilæum for samhandel og diplomatiske aftaler, så på mange måder har danskerne en stor fordel, når de ønsker at etablere sig på markedet.

Dog er der aldrig noget, der kommer af sig selv, men netop viden om Japans syn på Danmark og danske varer kan man bruge aktivt og positivt i sin strategi, når man laver linkbuilding. Det er dog stadig afgørende, at man kommer ind med de rigtige forudsætninger på markedet.

Kom forrest i konkurrencen

På det japanske marked vil din relation til kunden være altafgørende, og her kan du med god linkbuilding få et kæmpe forspring.
En kombination af de rigtige linkbuilding artikler og de rigtige samarbejdspartnere vil lade dig komme ind på markedet på den rigtige måde, og dermed er grundstenene lagt for, at du kan komme til at drive en succesfuld forretning.

Du må endelig ikke tro, at man kan tage short cuts her. For lige præcis det vigtigste arbejde i hele etableringen, består i at skabe kontakten mellem dine kunder og din forretning.

Derfor er det faktisk altafgørende, at du vælger en samarbejdspartner, der kan lave den helt rigtige linkbuilding, så du når ud til den kundegruppe, du ønsker.

Når du vælger den rigtige samarbejdspartner, så kan du hurtigt krydse ovenstående af på din tjekliste, og så behøver du ikke bruge ret mange ressourcer på det, men kan i stedet tænke på at skabe værdi for forbrugeren, give en god service og kontinuerligt øge din kundekreds.

 

Kontakt os omkring dine muligheder og lad os analysere hvordan vi bedst kan hjælpe din virksomhed.