Linkbuilding i Norge
Der er et stigende antal af danske virksomheder, som gerne vil udvide deres online salg til Norge.
Lad os hjælpe dig med linkbuildning i Norge
Linkbuilding er din store chance for at komme i kontakt med nye kunder, og det har du især brug for, når du træder ind på et nyt marked. Selvom du undersøger forbrugernes adfærd og den generelle efterspørgsel på dine varer i et nyt land, vil der være forhold, du ikke har mulighed for at få overblik over lige med det samme.
Det er derfor, at linkbuilding skal være en central del af din markedsføringsstrategi. Ikke mindst når du bevæger dig ind på nye markeder i andre lande. Hvis din webshop ligger højt i søgeresultaterne, når folk leder efter eksempelvis nye sko, så har du en stor chance for, at de går ind på netop din hjemmeside.
Brug professionelle
Hvis ikke du er vant til at beskæftige dig med linkbuilding og søgemaskineoptimering, vil det være et omstændigt arbejde for dig, og derfor er det nødvendigt at have professionelle tekstforfattere til sin rådighed. Du har brug for en knivskarp pen, der kender dit marked, dit produkt og Googles søgemaskine.
På det danske marked har du i forvejen et hav af konkurrenter, som prøver på at komme i kontakt med netop din målgruppe. Når du bevæger dig ind på det norske marked, er der endnu mere at navigere i. Det kan virke som en nem løsning, at putte en masse penge i annoncer og håbe på, at det giver de bedste resultater. Det er dog især, når vi bevæger os ind på ukendt område, at vi har tendens til at miste fokus. Her skal du huske, at linkbuilding overalt i verden er den absolut mest effektive måde at sikre godt online salg.
Din store fordel på både det danske og det norske marked er, at mange af dine konkurrenter ikke har fået øjnene op for linkbuilding. På den måde er du allerede et skridt foran, når du vælger at benytte dig af linkbuilding for at øge dit online salg.
Tre udfordringer på det norske marked
De fordele der er ved at benytte linkbuilding bliver ikke mindre, når du gerne vil sælge i Norge. Når man arbejder med linkbuilding i Norge, er der dog nogle andre udfordringer, end i forbindelse med linkbuilding i Danmark.
1: En oplagt udfordring er naturligvis sproget. Ligesom det forholder sig med linkbuilding i Danmark, skal artiklerne skrives af mennesker, der er knivskarpe på norsk. Det er altså ikke nok at kunne forstå og læse norsk, som de fleste danskere kan. Hvis du vil have kontakt til de norske forbrugere, skal du skrive på klingende rent norsk.
Hvis du vælger at sælge dit produkt på dansk eller sågar engelsk, viser du ikke de norske forbrugere, at det er lige præcis dem, du gerne vil have fat i, og når du vil sælge et produkt, skal du altid møde forbrugerne, der hvor de er.
2: En anden udfordring i forbindelse med linkbuilding til det norske marked er, at priserne er markant højere i Norge. Det skyldes ikke mindst, at Norge har en masse milliarder i olie, og at befolkningen generelt er rigere end den danske befolkning. Det er netop en af grundene til, at du gerne vil ind på det norske marked. Der er masser af penge at tjene. Men der er ingen grund til at betale for meget for at tjene gode penge. Derfor kan det godt betale sig, at benytte et dansk firma med norske ansatte.
Vi tilbyder naturligvis ikke blot linkbuilding på dansk men også på norsk. På den måde er du altid sikret linkbuilding af højeste kvalitet – både herhjemme og hos vores nordiske naboer.
3: Den tredje og måske største udfordring forbundet med at træde ind på det norske marked er, at forbrugerne ikke kender dig. Når du benytter dig af linkbuilding foregår det konkret ved, at andre hjemmesider linker til din hjemmeside. Det betyder altså, at du kan ligge på en blog eller hjemmeside, som de norske forbrugere har tillid til. Hvis den hjemmeside linker videre til din webshop, er der markant større sandsynlighed for, at du vinder nye kunder.
Ligesom i den fysiske verden, er anbefalinger en afgørende faktor i forbindelse med salg, og den anden hjemmesides henvisning til din butik viser netop, at de har sagt god for dig.
Afgørende konkurrencefordel
Når du benytter linkbuilding i Norge betyder det altså helt konkret en massiv konkurrencefordel for netop dit firma eller hjemmeside. Selvom du ikke kender forbrugerne på forhånd, kommer du lettere ud til dem end på nogen anden måde. Du skal huske, at der er andre udfordringer ved det norske marked end det danske: Sprog, priser og tillid.
Med de rette linkbuilding-artikler, kvalitetslinks og samarbejde med de rette partnere, kommer du let og elegant uden om alle disse tre problematikker og får hurtigt greb om de norske kunder.
Med en god linkbuilding strategi for det norske marked kan du fokusere på at køre din virksomhed, sælge gode produkter eller ydelser og have en tilfreds og ekspanderende kundeskare.
Kontakt os omkring dine muligheder og lad os analysere hvordan vi bedst kan hjælpe din virksomhed.