Linkbuilding i Finland
Der er et stigende antal af danske, nordiske og internationale virksomheder, som gerne vil udvide deres online salg og online tilstedeværelse i Finland.
Lad os hjælpe dig med linkbuilding i Finland
Interessen for danske produkter har i mange år været opadgående i Finland. Generelt betragtes danske varer som kvalitet i Finland, og derfor er der et stort potentiale i at udvide sine forretningsområder til Finland.
Det er der også flere og flere virksomheder, der har gjort inden for de sidste par år, og heraf har nogle af dem erfaret, at en korrekt marketingsstrategi fra første dag er ret vigtig.
Linkbuilding er et ret stærkt værktøj, når det handler om at få direkte kontakt til dine kunder fra start og fange deres opmærksomhed.
Det har virksomheder på et nyt marked især brug for, hvis de ønsker at komme godt fra start og få skabt det online salg, som de ønsker.
Det er ikke altid nemt at vide, hvad forbrugerne vægter, når man bevæger sig ind på et nyt marked, og nogle gange kan man blive overrasket over, hvad der egentlig virker bedst.
Det er derfor altid en god idé med en samarbejdspartner, der kender markedet og dets forbrugere, som dermed kan hjælpe med en god start.
Hvorfor skal man bruge linkbuilding?
Det korte svar er ganske logisk, fordi langt de fleste forbrugere søger målrettet på nettet efter et produkt, inden de køber, og her skal de jo gerne relativt hurtigt lande på din side. Der er ikke ret mange forbrugere, der vælger det resultat, som ligger nederst på siden, eller på side 2 for den sags skyld.
Så hvis du vil være synlig handler det altså om at ligge øverst i søgeresultaterne. For hvis dine potentielle kunder ikke aner, at du er på markedet, så kan de heller ikke handle hos dig.
Og hvordan hjælper linkbuilding så med det, spørger du måske. Jo det er faktisk også ret simpelt. Søgemaskinerne rangerer bl.a. resultater baseret ud fra, hvor mange links, der er til dem, dog kigges der også på kvaliteten af links.
Når du f.eks. selv kigger efter en god restaurant, vil du så helst gå ind på en restaurant, der har 10 anmeldelser fra tilfældige personer, du ikke kender, eller en restaurant, som har fået gode anmeldelser af en kendt Michelin-kok og den kendte madanmelder Søren Frank fra Berlingske.
Så 2 gode links er altså bedre end 10 dårlige. Det er ikke nok at have en lækker hjemmeside og nogle fantastiske produkter til gode priser, hvis forbrugerne ikke ved, at du findes.
Det svarer til, at du har en eksklusiv butik i en kælder langt ude på landet, og der er ikke er nogen skiltning i retning af butikken.
Forbrugerne vil køre direkte forbi din butik uden at vide, hvad de er gået glip af.
Lad professionelle klare opgaven
Som du nok selv har konkluderet nu, er linkbuilding altså ikke uden betydning.
Du har brug for gode og professionelle links, der kan få lige netop din side højere op i søgeresultaterne, så du kan få dit produkt ud til forbrugeren.
Heldigvis så behøver du ikke at sætte dig ind i, hvad god linkbuilding i Finland består i. Det er nemlig derfor, vi er her.
Hvis du selv skulle sætte dig ind i alt det tekniske bag linkbuilding, og samtidig skulle lære det finske sprog, så ville du alt for hurtigt miste fokus på det, som du netop er god til.
Hvis du koncentrerer dig om dine varer og din webshop, så skal vi nok sørge for at give dig den bedst tænkelige start på et nyt marked. Linkbuilding er nemlig en af de sikreste og hurtigste måder at få gjort forbrugeren opmærksom på din eksistens.
En stor udfordring på det finske marked
Vælger du at udvide til det finske marked, så har du en stor udfordring som dog også på samme tid kan være en kæmpe fordel, hvis du altså benytter dig af den rigtige strategi.
Finland er et sted, hvor der er langt mellem husene, og ca. 94% af befolkningen har adgang til nettet. Det vil sige ca. 4 millioner mennesker over 18 år, som altså har adgang til internettet og som er købedygtige.
Det er ca. et marked på samme størrelse som Danmark, og en ganske fin udvidelse for en dansk webshop.
Dog viser undersøgelser, at det kun er ca. 50% af finnerne, der handler på nettet. Hvorimod det i Danmark ligger på ca. 60%.
Det betyder, at der er et stort potentiale for vækst her, men samtidig er det altså også et marked i rivende udvikling, hvor tingene går stærkt. Denne faktor vil stille store krav til hele tiden at være opdateret og med på de nyeste trends og hele tiden skulle sørge for ikke at blive overhalet af konkurrenter.
Med en stærk linkbuilding strategi vil du altid kunne være et skridt foran dine konkurrenter, og jo før du kommer i gang, jo bedre er det faktisk.
Din fordel på det finske marked
Finland har et areal på størrelse med Tyskland, men en befolkning, der minder mere om den i Danmark. Her kan der altså være langt imellem tingene. Så en af de største grunde til at finnerne handler online er for at få et større udbud af varer, og især danske varer er faktisk ofte attraktive.
Mange virksomheder vælger faktisk Finland fra som et marked. Dette skyldes både landets størrelse, men også det vanskelige sprog.
Med vores hjælp kan du nemt se bort fra disse punkter, da du med en succesfuld markedsføring nemt ville kunne nå de relevante forbrugere.
Få store konkurrencefordele
Netop fordi det finske marked står overfor en kæmpe udvikling og der er så meget potentiale for danske webshops, så handler det lige nu om at komme i gang og komme godt fra start.
Det er præcis det, vi kan hjælpe med.
Selvom befolkningen i Finland minder meget om den i Danmark, så er der alligevel nogle kulturelle forskelle, der kan være afgørende for finnernes tillid til en webshop.
Derudover handler finnerne også ofte på nettet for at spare penge, så det er vigtigt, at du har fokus på prisen.I sidste ende vil en god omtale dog have højere betydning end din nøjagtige pris, så det er vigtigt, at din linkbuilding er i høj kvalitet og i en form som de finske brugere vil kunne have tillid til.
Hvis du sørger for den rette strategi fra start, så vil du dog have de optimale forhold for at udvide på et marked med god købekraft, og så skal du blot koncentrere dig om at levere en god service.
Kontakt os omkring dine muligheder og lad os analysere hvordan vi bedst kan hjælpe din virksomhed.