Webtekster

Gode webtekster tjener flere formål:

  1. Bedre placeringer i søgeresultaterne
  2. Flere konverteringer
  3. Gode kunderelationer

Vil du være sikker på at få det optimale ud af teksterne på din hjemmeside, så lad os stå for din tekstforfatning.

Uanset om det drejer sig om tekst til hjemmesider, webshops, affiliate hjemmesider eller noget helt fjerde, så kan vi levere skarpe tekster til en god pris.

Indhent tilbud

 

Bedre placeringer i søgeresultaterne

Lægger din virksomhed vægt på sin online tilstedeværelse, så er gode webtekster ikke til at undvære. Teksten på din hjemmeside, er et af de vigtige elementer Google kigger på, når de gode placeringer i søgeresultaterne skal deles ud.

Derfor skal dine webtekster produceres med øje for søgemaskineoptimering. Hvis det bliver gjort korrekt, optimerer det dine chancer for at trække flere besøgende til din hjemmeside.

Kombineres dine skarpe webtekster med linkbuilding, så er du rigtig godt på vej til at øge din synlighed på internettet.

Flere konverteringer – webtekster der sælger

Dine webtekster skal ikke kun trække flere besøgende til din hjemmeside eller webshop, de skal naturligvis også sælge.

Sælger du ikke en vare på din hjemmeside, så skal teksterne bidrage til, at den besøgende foretager en værdifuld handling.

En værdifuld handling kan være mange ting. Det afhænger af din hjemmeside.

Eksempler på værdifulde handlinger

1) Klikke på et affiliate link eller reklame

2) Udfylde en kontaktformular

3) Tilmelde sig til dit nyhedsbrev

4) Finde dit telefonnummer og give dig et opkald

5) Downloade din E-bog

6) Traditionelt køb i din webshop

For at den besøgende foretager en værdifuld handling, skal dine webtekster først og fremmest være fangende. Når du har den besøgendes interesse, så gælder det om at fastholde vedkommende.

For at det kan lade sig gøre, så skal teksterne naturligvis være interessante og opbygget således, at vedkommende vælger at læse videre.

Webteksterne skal være informerende og præcise på samme tid. Den besøgende skal opleve at få tilstrækkeligt med information, uden at det bliver noget sludder.

Det skaber tryghed, hvis den besøgende får god og værdifuld information. Den besøgende vil opleve dig som en autoritet indenfor dit område, hvilket bidrager til at flere vælger at blive din kunde.

Storytelling

Uanset om det du sælger, er et fysisk produkt, digitalt produkt eller ydelse, så skal den besøgende kunne sanse dit produkt og din virksomhed ved at læse teksterne på din hjemmeside.

Modsat den fysiske butik, så kan det være svært for kunden at mærke og fornemme din virksomhed, og de produkter du sælger online.

Derfor er det billeder og webteksterne på din hjemmeside, som først og fremmest skal give et godt indtryk af, hvem din virksomhed er.

Når webteksterne omhandler din virksomhed, så er storytelling en af de teknikker, som virkelig skaber resultater.

Storytelling handler om at fortælle en malende fortælling, som engagerer din målgruppe, og sætter gang i deres følelser.

I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.

Ovenstående citat kommer fra poet og forfatter, Maya Angelou. Citatet er meget rammende, og understeger vigtigheden af storytelling.

Det er også din storytelling, som får din virksomhed til at adskille sig fra dine konkurrenter. Har du en god historie, handler det om, at den skal fortælles rigtigt.

Den gode historie lægger sommetider og gemmer sig. Vi kan hjælpe dig med at skabe din historie og unikke profil.

Vi ved hvilke teknikker, der skal tages i brug, for at du står ud, og gør et godt indtryk på de besøgende, som kommer forbi din hjemmeside.

Den besøgende skal sanse dit produkt

Når en besøgende kommer forbi din hjemmeside, så har de ikke mulighed for at røre og fornemme de produkter/ydelser du tilbyder.

Derfor skal dine webtekster være levende og knivskarpe. Dine webtekster skal på en og samme tid være informerende og sætte gang i læserens sanseregister.

Sælger du eksempelvis rejser, så skal den besøgende få fornemmelsen af sydens sol, de varme badestrande og iskolde drinks.

Er du forhandler af rødvin, så skal dine webtekster gøre, at den besøgende kan fornemme den sødmefulde og frugtige smag af vinens mørkerøde dråber.

Når det lykkedes, så sælger du meget mere.

Gode kunderelationer

Der er ikke noget bedre end tilbagevendende kunder, men det er bestemt ikke en selvfølge.

Der er flere ting, som skal lykkedes for, at du kan skabe de gode kunderelationer, og det hele starter med et godt førstehåndsindtryk.

Førstehåndsindtrykket er bestemende for, om der i det hele taget blive foretaget en værdifuld handling på din hjemmeside.

Webteksterne er noget af det første en besøgende møder på din hjemmeside. Derfor er det vigtigt, at de giver et godt indtryk af din virksomhed.

Lykkedes det ikke, risikerer du, at den besøgende forsvinder uden at komme tilbage igen.

Sådan skriver vi webtekster

Dine webtekster er vigtige for os, fordi vi ved, hvor stor betydning de har for, at du kan få succes med din online forretning.

Først og fremmest er dine webtekster afgørende for, at du kan blive fundet i de organiske søgeresultater.

Derfor tager vi i vores produktion af teksterne til din hjemmeside højde for søgemaskineoptimering.

Vi ved, hvordan webtekster skal forfattes, så dine chancer for online synlighed optimeres.

For uden besøgende er din hjemmeside, så godt som død.

Når det lykkedes at tiltrække de besøgende til din hjemmeside, så skal dine webtekster være fangende og informerende på samme tid.

Denne kombination sikrer mere salg, færre utilfredse kunder og returneringer.

Webtekster

 

Tekstforfatter, emil

 

Få et godt tilbud på din opgave