Pressemeddelelse

Vil du gerne have din historie i medierne? Så kræver det den rigtige strategi, og at din pressemeddelelse er udformet på rigtig vis.

Journalister modtager massevis af pressemeddelelser fra virksomheder og håbefulde iværksættere, som gerne vil have noget PR.

Derfor kan det være vanskeligt for dig at få din historie igennem.

Lad os stå for produktionen af din pressemeddelelse, så du optimere dine chancer for at komme i medierne.

Indhent tilbud

 

 

Sådan laver vi din pressemeddelelse

Gode overskrifter sælger

Overskriften på din pressemeddelelse og de første par linjer er afgørende for at fange journalistens interesse. Det skal fænge og pirre journalistens nysgerrighed. Kun på den måde får vi journalisten til at læse pressemeddelelsen.

Gode overskrifter sælger, sådan er det bare!

I samarbejde med dig finder vi frem til den gode historie, hvis ikke du kan levere den på et sølvfad. Vi sørger for at vinkle pressemeddelelsen. Historien er ikke emnet, men den måde vi vælger at vinkle din historie på. Hvis der blot tages udgangspunkt i et emne uden at vinkle historien, så bliver pressemeddelelsen temmelig kedelig og uinteressant.

 God information til journalisten

Journalister har travlt, derfor sørger vi for at levere al den nødvendige information i pressemeddelelsen, så journalisten ikke behøves at røre en finger.

Har journalisten mulighed for nemt at få en god historie ud, så vælger de den nemme. Hvis al research og nødvendig data allerede er samlet for journalisten, så optimerer vi dine chancer for at komme i medierne.

Målretning

Når vi skriver en pressemeddelelse, så målretter vi den til et specifikt medie. Ved at målrette pressemeddelelser, forbedre vi dine odds for at få spalteplads.

Specifikke medier har specifikke læsere. Det giver dig de bedste betingelser, hvis vi målretter din pressemeddelelse til et specifikt medie. Det kræver mere arbejde, fordi der skal skrives flere pressemeddelelser, men chancen for at journalisten finder din historie interessant, er langt højere.

Nyhedskriterierne og pressemeddelelser

Mange har i folkeskolen og gymnasiet arbejdet med nyhedskriterierne, og det er der en grund til.

Lever din pressemeddelelse op til flere af nyhedskriterierne, så er chancerne for PR langt bedre.

Det skyldes at nyhedskriterierne karakteriserer, hvad der udgør en interessant nyhed. Er der flere nyhedskriterier i spil, så er nyheden ofte mere spændende for folk at læse.

Nyhedskriterierne:

  • Aktualitet
  • Væsentlighed
  • Identifikation
  • Sensation
  • Konflikt

Når vi producerer pressemeddelelser, sørger vi for at indarbejde, så mange af nyhedskriterierne som muligt.

Gode billeder

Et billede siger mere end 1000 ord. Har vi mulighed for at sende et par gode billeder med, optimerer det betingelserne for succes.

Medierne har naturligvis deres egne fotografer, men er dine billeder super gode, så ser journalisten eventuelt muligheden for at spare en fotograf, som måske allerede er booket.

Pressemeddelelse

 

Tekstforfatter, emil

 

Få et godt tilbud på din tekstopgave