Brand personlighed

Lad os lave et tankeeksperiment. Lad os sige, at dit brand er en personlighed. Hvem ville det så være?

Med SEO-butler.dk’s nye brand personlighedsværktøj, kan det faktisk lade sig gøre at personlighedsbestemme dit brand.

Brand personlighedsværktøjet giver dig altså et framework –  en ramme, som du kan diskutere din hjemmeside, dine værdier, din kommunikation, dit brand indenfor. Mulighederne er mange.

Med andre ord giver brand personlighedsværktøjet dig mulighed for at blive bevidst om det ubevidste og gøre det uhåndgribelige håndgribeligt.

Brand personlighedens fordele og anvendelsesmuligheder

Du kan arbejde med en brand personlighed internt såvel som eksternt i din virksomhed. Værktøjet har altså den store fordel, at du har mulighed for at give hele dit brand et 360 graders eftersyn.

Det højner brugbarheden, og anvendelsesmulighederne bliver flere:

  • Når du pitcher nye ideer for en potentiel kunde, giver en brand personlighed mulighed for at identificere eventuelle uklarheder omkring dit brand og få ny viden om kunder –  hurtigt.

 

  • Når du introducerer nye kunder eller medarbejdere for dit brand, giver brand personligheden et hurtigt overblik over, hvad dit brand har været før, hvad det er nu, og hvad det bliver i fremtiden.

 

  • Når du vil have indsigt i, hvor konkurrencedygtigt dit brand er, giver brand personligheden mulighed for at sammenligne dit brand med dine konkurrenters. En brand personlighed giver dig altså indsigt i, hvordan du med fordel kan differentiere dit brand, så du finder frem til det unikke ved dit brand og opnår konkurrencefordele.

 

  • Når du vil undersøge, hvordan dine kunder opfatter dit brand i forhold til dig selv, giver en brand personlighed dig mulighed for at måle, om der er forskelle i opfattelserne, og hvor store disse forskelle er.

 

  • Når du ønsker større strategisk indsigt, giver en brand personlighed mulighed for at italesætte dine ubevidste opfattelser af dit brand.

 

  • Når du kender dit brands personlighed eller identitet, kan du træffe mere velovervejede beslutninger i forhold til, hvad der vil være mest konsistent at gøre i forhold til dit brands personlighed.

 

  • Når du ønsker, at dit brand skal være noget andet, end det er nu, giver brand personligheden mulighed for at italesætte de ændringer, der skal til.

 

  • Når du vil sikre dig, at medarbejderne ved, hvad dit brand er og står for, giver en brand personlighed et rum til diskussion og refleksion.

Sådan kommer du i gang

At udarbejde en brand personlighed er en proces, hvor du og dine medarbejdere spiller en nøglerolle:

  • Bestilling: Ring eller skriv til stifter og indehaver af SEO-butler.dk, Emil Jørgensen, for at aftale nærmere om, hvor længe undersøgelsen skal vare, og hvor mange mennesker der deltager i undersøgelsen. Du er også velkommen til at benytte kontaktformularen til højre.

 

  • Besvarelse: Vi sender et link til dig, som giver adgang til et spørgeskema. Spørgeskemaet er fundamentet for at udarbejde din helt egen brand personlighed. Linket vil være aktivt så længe undersøgelsen varer.

 

  • Analyse: Når undersøgelsen er slut, indsamler vi de forskellige besvarelser og lader vores algoritme komme med resultaterne.

 

  • Rapportering: Hos SEO-butler.dk følger altid tingene til dørs. Derfor aftaler vi et rapporteringsmøde med dig, hvor vi fremlægger analysens konklusioner og resultater. På mødet diskuterer vi også, hvordan du konkret kan bruge resultaterne i virksomhedens fremtidige arbejde.

 

Er du interesseret i at få udarbejdet en brand personlighed?

Kontakt os allerede i dag og hør mere om dine muligheder.

Branding

 

Tekstforfatter, emil

 

Få et godt tilbud på din opgave